The Future
Strategisch design: research – brand essence – design
De vraag
The Future uit Eindhoven kwam bij ons met de vraag voor een vernieuwde website waarin het innovatieve karakter van The Future naar voren komt. Al snel bleek dat de bestaande huisstijl sterk verouderd was en niet meer voldeed aan de positionering die ze willen nastreven. Wij zijn dus aan de slag gegaan met onderzoek om de kern van het bedrijf te kunnen vatten en daarmee de vertaling te kunnen maken naar design.
Research
The Future was vooral bekend als subsidieadviseur. Daar moest een belangrijke positioneringsverandering in komen: van subsidie adviesbureau naar innovatie adviesbureau.
In het onderzoek zijn we op zoek gegaan naar de identiteit van de organisatie. Wat doen zij nu echt, waar staan zij voor, hoe zijn ze bekend in de markt?
Basis - Brand essence
Het onderzoek resulteerde in een aantal bevindingen, welke een voorzet waren voor het brand essence document. In het brand essence document hebben we de basis van de identiteit van de organisatie vastgelegd. Deze basis dient als startpunt voor design en tone of voice voor tekst, maar ook als basis om weer op terug te kunnen vallen.
Design research
Met de bevindingen uit het onderzoek en de brand essence ben ik gestart met het design. Welke vormen, kleuren, elementen passen het beste bij de identiteit en kunnen deze vertalen?
Conclusie: wie is The Future
The Future
The Future is de betrokken partner voor hightech start-up, scaleup en MKB-bedrijven en innovatienetwerken. Als het gaat om subsidieaanvragen, maar ook voor het pro-actief ontwikkelen van (lange termijn) innovatieprojecten en innovatie ecosystemen, opzetten van partnering en netwerken.
Vertaling naar design
De oude huisstijl maakte gebruik van één kleur: donker blauw. Deze kleur past bij de betrouwbaarheid en deskundigheid, maar was te zakelijk om op zichzelf te gebruiken. Dit pallet heb ik uitgebreid met groen, wat staat voor hulp, bemiddeling, harmonie, vertrouwen en groei. Een mooie toevoeging om samen het innovatieve karakter van The Future te tonen.
Een bedrijf dat werkt om innovatieve plannen tot werkelijkheid te kunnen brengen kan natuurlijk geen statische huisstijl gebruiken. Daarom heb ik een beeldmerk ontworpen dat meebeweegt en ingezet kan worden als element om de huisstijl te versterken. Naarmate het beeldmerk groter wordt, worden de lijnen en de stippen meer.