Lang houdbare merken

Ik schrijf er wel eens vaker over: als je strategisch inzet op het design van een merk dan is je merk langer houdbaar.
Ja ja, heel leuk Dieuw, maar noem eens een voorbeeld?

In 2014 werd ik door mijn eerdere loopbaancoach Gwendolyn gevraagd om de visuele identiteit van haar nieuwe bedrijf te ontwerpen. Dat deed ik natuurlijk met alle liefde! Het was een van mijn eerste identiteiten als zelfstandig ontwerper.
Het ontwerp ontstond in samenwerking met haar en haar man en zakenpartner Rob. Een ontwerp wat ze vervolgens volledig omarmden. En dat laatste is van cruciaal belang!
Intodrives ontstond vanuit de behoefte het anders te doen dan de bestaande scans. Meer subtiliteit en nuances in de scans, dus ook in de visuele identiteit. De bestaande drijfverenscans gebruikten allemaal harde primaire kleuren om drijfveren en weerstanden te visualiseren. Dat zouden wij dus niet doen.
Zo ontstond een volledige stijl op basis van de genuanceerdere kleuren van de drijfveren. Dit werd compleet doorgevoerd in alles wat ze maar konden bedenken: van visitekaartjes tot certificaten en rapportages, van website tot team spellen.
Inmiddels is Intodrives een begrip in coachland, omdat Gwendolyn en Rob zo standvastig waren het merk door te voeren zoals zij dit in gedachten hadden.

En we staan niet stil, want een merk staat nooit stil. Op dit moment zijn we weer bezig met het maken van materiaal dat coaches kunnen gebruiken bij hun werk en wordt de nieuwe website gebouwd. Allemaal doorontwikkeld op de visuele stijl die in 2014 als basis neergezet is.