Hoe ik je kan helpen
Of je nu net begint, toe bent aan een restyling of bij het designen van communicatiemiddelen.

Strategisch design – visuele identiteit
Om tot een lang houdbaar merk te komen is het noodzakelijk strategisch in te zetten op design. Als je aan de slag gaat met het ontwikkelen van een nieuwe visuele identiteit of het herzien en restylen: deze aanpak is nodig om tot de kern van je organisatie te komen.
Onderzoek en analyse
Om design strategisch in te kunnen zetten is kennis van de organisatie en de markt nodig. Daarom voer ik altijd eerst onderzoek en analyse uit. Waar staat de organisatie voor, wat is de kern, in welke markt bevindt het zich, hoe verhoudt het zich tot de concurrentie?
Dit onderzoek is een belangrijk deel van het proces. Het geeft je grip op de essentie van je bedrijf en is het uitgangspunt voor het ontwikkelen van de strategie en het design.
Strategie
Naar aanleiding van het onderzoek en de analyse bepalen we de strategie. De strategie bepaalt waar jij op in wil spelen en hoe je dat gaat doen.
Door deze strategie te bepalen, wordt de uitwerking naar design een logisch gevolg. Dit zorgt ervoor dat er geen discussies ontstaan over mooi of lelijk. Het gaat enkel over of het communiceert wat we voor ogen hebben.
Visuele identiteit
Vanuit de strategie vervolg ik het ontwerponderzoek naar het ontwikkelen van een visuele identiteit. Deze identiteit bestaat uit de visuele elementen (logo, beeldmerk en andere visuele vormen), kleuren en typografie die het merk weerspiegelen.


Grafisch ontwerp communicatiemiddelen
Je visuele identiteit staat. Je bent klaar om je merk in de markt te zetten en daarom op zoek naar een designer die deze identiteit kan vertalen naar middelen. De middelen die je nodig hebt kan ik voor je uitwerken. Denk bijvoorbeeld aan periodieken, boeken, infographics, verpakkingen, event styling.
Webdesign en animatie
Een website en animaties zijn niet meer weg te denken als benodigde communicatiemiddelen.
Webdesign
Samen met een webdeveloper ga ik voor je aan de slag voor je nieuwe website. Dit gebeurt in samenwerking met de developer, aangezien processen veel beter in samenwerking verlopen. Denk aan art direction en projectcoördinatie.
Animatie
Animaties kunnen variëren van logo animaties tot volledige video’s. Samen met de motion designer ga ik voor je aan de slag met de gewenste animaties.
Copywriting en Fotografie
Om je identiteit nog krachtiger neer te zetten, is het nodig je merk aan te vullen met sterke copy en eventueel fotografie. Samen met top copywriters en fotografen ga ik aan de slag en neem ik de projectcoördinatie op me zodat alles optimaal aansluit bij het merk verhaal en de uitstraling van je merk.