Strategisch design – visuele identiteit

Holland High Tech – Event stijl design

Ieder jaar organiseert Holland High Tech een groot event voor de hightech sector. In dit geval wilden ze graag vernieuwing, een andere stijl dan ze standaard gebruikten. Het onderwerp dat centraal stond tijdens het event was transitie. En die transitie mocht opvallend worden getoond.

Bekijk de case

IVBN – Strategisch design

IVBN was toe aan een frisse wind door de organisatie. Nieuwe richtingen vroegen om een nieuwe aanpak. De huisstijl die al meer dan 20 jaar gebruikt werd, paste niet meer. Het was te statig, te formeel. Het paste niet meer bij de kern van de organisatie en wat zij willen bereiken.

Bekijk de case

Jake & Jacky – Strategisch design

Jake & Jacky is ontstaan uit de behoefte aan focus in de markt. Een specifiek huisdierenmerk speciaal voor dier én baas. Voor dit nieuwe merk was een naam, strategie en visuele identiteit nodig.

Bekijk de case

The Future – Strategisch design

The Future uit Eindhoven kwam bij ons met de vraag voor een vernieuwde website waarin het innovatieve karakter van The Future naar voren komt. Al snel bleek dat de bestaande huisstijl sterk verouderd was en niet meer voldeed aan de positionering die ze willen nastreven. Wij zijn dus aan de slag gegaan met onderzoek om de kern van het bedrijf te kunnen vatten en daarmee de vertaling te kunnen maken naar design.

Bekijk de case

Intodrives – Strategisch design

De Intodrives drijfverenscan is een testinstrument, in te zetten in begeleidingstrajecten van individuen en groepen. Aan de hand van drijfveren en weerstanden wordt een profiel van kandidaten en groepen neergezet: hiermee kan worden bepaald in welke omgeving de kandidaat/groep het best tot zijn recht komt.

Bekijk de case

Huyg – Strategisch design

Huyg BV is een groothandel en adviseur gespecialiseerd in alle technische oplossingen voor het bevestigen van leidingen.
Het oorspronkelijke logo dateerde al uit de jaren ’80. Tegen het jubileum jaar werd het tijd voor een nieuwe aangescherpte positionering, met daaruit volgend een aangepaste naam en huisstijl.

Bekijk de case

Grafische communicatiemiddelen

S.old – Huisstijl & Packaging

S.old is een online retailer van producten die ze aanbieden op bol.com. Gezien de groei die ze doormaakten, vroegen ze mij hun logo uit te werken naar een huisstijl en een eigen verpakkingslijn.

Bekijk het project

TEDx Almere – Art-direction en Campagne

TEDxAlmere is de Almeerse versie van de internationaal bekende TED events. Voor de 2017 versie met het thema “tiny BIG change” heb ik de Art-direction op me genomen en het concept voor de campagne ontwikkelt en vormgegeven.

Bekijk het project

In het hart van… – Art-direction en concept design

In het hart van… is een reeks van kloppende verhalen van verschillende bedrijven en organisaties. Elk boekje is uniek en speciaal gemaakt voor de eigen medewerkers. In het hart van… is een tastbare manier van interne communicatie. Of een toevoeging voor het onboarding-programma.

Bekijk het project

Kalenderboek bijdrage Stichting Print

In maart 2017 werd ik als één van de 366 grafisch ontwerpers/illustratoren/letterontwerpers gevraagd bij te dragen aan het Kalenderboek van Stichting Print: “Een staalkaart wat Nederland op dit moment te bieden heeft op het gebied van vormgeving en illustratie.”

Bekijk mijn bijdrage

Creative Café

In 2016 startte ik met Creative Café. Inmiddels is het uitgegroeid tot een platform voor en door creatief professionals, met online artikelen, podcasts en live events.

Bekijk het project